רועי לביא

רועי לביא

מנהל תחום EKRAN

כיצד מערכת EKRAN מאפשרת ל'ישראל היום' למקסם את רמת אבטחת המידע באמצעות הקלטה רציפה של פעילות המשתמשים ברשת

"ישראל היום" הוא העיתון הישראלי בעל שיעור החשיפה הגבוה ביותר בימי חול. כמו כן מפעיל הארגון אתרי אינטרנט בעברית ובאנגלית וכן יישומונים (אפליקציות) לאנדרואיד ול-iOS המציגים חדשות מסביב לשעון, תוכן בלעדי, מבזקים ועדכונים, ניתוחים ופרשנויות, וידיאו, פודקאסטים ושידורים חיים. פלטפורמות הדיגיטל של "ישראל היום" כוללות ערוצי חדשות ודעות, תרבות ובידור, לייף סטייל, טכנולוגיה, ספורט, כלכלה וצרכנות, בריאות, חיילים, אוכל, יהדות, תיירות ורכב.

ביקשנו מהרצל כהן, מנהל תשתיות במחלקת מערכות מידע של 'ישראל היום', לספר לנו כיצד מערכת EKRAN, עם היישום של קונסיסט, מאפשרת לארגון למקסם את אבטחת המידע באמצעות הקלטה רציפה של פעילות המשתמשים ברשת:

הרצל כהן, מנהל תשתיות במחלקת מערכות מידע של גוף התקשורת 'ישראל היום', תוכל לספר לנו איך החלטתם להטמיע את מערכת EKRAN עם היישום של קונסיסט?

בשמחה. גוף תקשורת גדול ומוביל כמו 'ישראל היום' חייב להקפיד על נהלי אבטחת מידע ברמה הגבוהה ביותר וכן להפעיל את הכלים המתקדמים שיש לשמירה על פרטיות המידע. ל'ישראל היום' יש קוראים ומנויים רבים וכן כמות גדולה מאוד של משתמשים המבקרים באתר האינטרנט של הארגון מדי יום.

לכן חשוב לנו מאוד לבצע הקלטה רציפה ויעילה של פעילות הספקים המתחברים למערכות המידע שלנו ולרשת ה-IT של הארגון ולוודא שאין פעילות חריגה או חשודה שעשויה להעמיד בסכנה את נכסי המידע של הארגון. כמו כן חשובה לנו מאוד היכולת לתחקר כל פעילות שכזו בזמן אמת ובצפייה לאחור. החלטנו איפה לחפש וליישם מערכת מתקדמת להקלטת פעילות משתמשים.

וככה הגעתם ל-EKRAN?

נכון. חיפשנו מערכת שתאפשר לנו לבצע הקלטה שוטפת של כל פעילויות הספקים של מערכת 'ישראל היום'. למשתמשים אלו יש גישה למערכות המידע ולבסיסי הנתונים שלנו, וכחלק מההקפדה על נוהלי אבטחת המידע והמחויבות של שמירה על פרטיות המידע, חיפשנו פתרון טכנולוגי שיספק לנו  תמונת מצב מלאה של כל פעילות המשתמשים ברשת.

מה היו האתגרים שרציתם לפתור?

כאמור, הסיבה החשובה ביותר שבגינה יישמנו את EKRAN הייתה להשיג את היכולת לצפות בזמן אמת ובהקלטות מה עושה כל ספק המתחבר לרשת – בין אם הוא נמצא בתוך מתחם הארגון ובין אם מדובר בהתחברות מרחוק. צריך לזכור, 'ישראל היום' הנו גוף תקשורת מרכזי ומוביל בישראל, והקפדה מירבית על נוהלי אבטחת המידע הינה קריטית עבורנו. הגנת הפרטיות מהווה תחום גדול וחשוב מאוד, וכדי לוודא שאנחנו עומדים בכל הנהלים ופועלים ברמה הגבוהה ביותר, חשוב היה לנו להיות מסוגלים לאתר פעילויות חשודות וחריגות ולהקליט כל פעילות, עם יכולות מטא-דאטה חשובות.

והתוצאות של הטמעת EKRAN ענו על הציפיות?

בהחלט! ניתן לומר ש EKRAN משלבת את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר בכל הנושא של הגנה מהאיום הפנימי, במיוחד בהיבט של היכולת להקליט פעילות משתמשים. יישום המערכת על-ידי קונסיסט מאפשר לנו לשמור על מעקב בזמן אמת אחרי כל פעילות של כל ספק וספק, בכל רגע נתון. אנו יכולים לראות את הנתונים העדכניים ביותר, לקבל החלטות ממוקדות ומהירות וגם לבלום פעילויות בלתי מורשות או חשודות של כל ספק שחורג מההרשאות וממה שמותר לו לעשות.

תודות ליכולות ההקלטה, החיפוש והצפייה המתקדמות, EKRAN גם חוסכת לנו זמן יקר. אנו יכולים לראות את הנתונים העדכניים ביותר ולשתף אותם עם צוותי ה-IT במהירות, מה שמאפשר זמני תגובה מהירים ביותר.

בסך הכול, התוצאות של יישום המערכת היו לא פחות ממעולות. קצב העבודה עלה והשקיפות השתפרה. הקלטת פעילות המשתמשים הפכה את EKRAN לכלי יעיל ביותר בסל פתרונות אבטחת המידע שלנו בארגון. 

עוד משהו שתרצה להוסיף?

מבלי להיכנס לפרטים של פעילויות אבטחת המידע, אומר רק ש-EKRAN מספקת לנו את כל מה שציפינו לו והרבה מעבר לכך. תודות למערכת יש לנו תמונת מצב מלאה של מה שקורה ברשת, ואנחנו מקבלים תמיכה מלאה ושוטפת מקונסיסט ברמה הגבוהה ביותר שאפשר לצפות לה. רועי וצוות המערכת בקונסיסט הם שירותיים ומקצועיים מאוד, זמינים לכל דבר שצריך, ובאופן כללי אפשר לומר בביטחה שקונסיסט ו-EKRAN מהווים פתרון אידיאלי בהיבט שאליו כיוונו.

תודה רבה, הרצל! קונסיסט ו-EKRAN גאות לקחת חלק בפעילות של גוף תקשורת מוביל כמו ישראל היום!

משה אטיה, סמנכ"ל חטיבת המוצרים והדיגיטל בקונסיסט, מיישמת EKRAN, מסר כי "ישראל היא אחת מהמדינות המותקפות ביותר ונמצאת תחת איום מתמיד של אירועי סייבר חיצוניים ופנימיים. לפיכך אנו רואים גידול מסיבי בשימוש במערכת Ekran ושמחים שאנו יכולים לספק ללקוחות שלנו מעטפת אבטחה מעולה שתוכל לתת להם אפשרות להמשיך בעבודה השוטפת."

דילוג לתוכן