רועי לביא

רועי לביא

מנהל תחום EKRAN

כיצד מערכת EKRAN מאפשרת לסופר-פארם לנהל ביעילות את מערך אלפי הקופות בסניפי הרשת ולקבל תמונת מצב מלאה אודות התפעול שלהן – בזמן אמת ובהקלטות

ניר בן ציון, IT & Cloud Director בסופר-פארם, תוכל לספר קצת על הארגון? אמנם כולנו מכירים את החברה, אבל לא בטוח שכולם מכירים את ההיסטוריה שלה.

בשמחה. סופר-פארם היא רשת הדראגסטור הגדולה והמובילה בישראל וסניפי הרשת פרוסים בכל רחבי הארץ: מקריית שמונה בצפון ועד לאילת בדרום. החברה הוקמה בשנת 1978 על ידי ליאון קופלר בהשראת אביו מורי קופלר, אשר ייסד בשנות ה-60 בקנדה את רשת הדראגסטור Drug Mart Shoppers,  הרשת המובילה בקנדה. הסניף הראשון של סופר-פארם בישראל נפתח בהרצליה, השני בירושלים, וב-1980 נפתח הסניף השלישי בבאר שבע. בשנת 1990 מנתה הרשת 18 סניפים ובשני העשורים שלאחר מכן צמחה הרשת עד ל-280 סניפים כיום, אשר הפכו לחלק בלתי נפרד ממפת המסחר בישראל. 

מרשים. אילו בעיות/כאבים היו לכם לפני שהתקנתם את EKRAN ומה ביקשתם לייעל/לפתור?

כארגון מוביל עם מאות סניפים המופעלים על ידי זכיניים בכל הארץ ואלפי קופות פעילות בשעות שהסניפים פתוחים, הבנו שחיוני עבורנו לנטר את הפעילות של אלפי הקופות הפועלות בסניפי הרשת, לוודא שהכל מתפקד כשורה, להקליט כל פעילות לצורך בקרה והתייעלות, וגם, במידה ויש תקלה, לחקור אותה, לאתר באגים וחריגות ולפתור אותן במהירות כדי שלא לפגוע בתפעול הסניף וחווית הלקוח.

איך גיליתם את EKRAN?

את קונסיסט אנחנו מכירים כיוון שמערכת SysAid SERVICE DESK, המיושמת אף היא על-ידי קונסיסט, מוטמעת אצלנו מזה שנים ואנחנו מאוד מרוצים הן מהפתרון והן מהשירות ומעטפת התמיכה שקונסיסט מספקת. כשהגענו לתובנה שאנחנו רוצים מערכת לניטור והקלטה פנינו לרועי ולקונסיסט והם הציגו בפנינו את המערכת.

הסיבה שבחרתם לעבור ל-EKRAN טמונה ביכולות המערכת? בשירות של קונסיסט?

גם וגם. EKRAN מספקת את סט הכלים הרחב ביותר בהיבטים של ניטור, הקלטה, התרעות על פעילויות חריגות, ניהול זהויות ובקרת גישה, אימות דו-גורמי ועוד. אנחנו משתמשים במערכת בהיבט של ניטור והקלטת הקופות, כשהכלים של המערכת מאפשרים לנו לנהל את מערך הקופות במאות הסניפים ביעילות ולקבל תמונות מצב מלאה – בזמן אמת ובהקלטות. חשוב לציין שהמערכת גם ייחודית בכך שהיא מסוגלת לעמוד בעומסים הגדולים הנובעים מכך שהיא מקליטה כל פעילות שמתבצעת בכל קופה בסניפים, כולל קופות בשירות עצמי. זה ממש לא דבר של מה בכך.

תוכל להסביר איך היישום של המערכת סיפק מענה לאתגרים שביקשתם לפתור?

ראשית, בהתאם למטרה העיקרית שציינתי, EKRAN מאפשרת לנו – גם לאנשי ה-QA, גם למפתחים וגם לשאר המנהלים, לעקוב אחרי התנהגות הקופות – מהצד של הקופאי, ולאתר באגים שלא נשענים רק על לוגים. אנחנו יכולים כעת, באמצעות המערכת, לאתר במהירות באגים ולתקן אותם, ובכך למקסם את תפעול הקופות, דבר שמן הסתם גם תורם משמעותית לחווית הלקוח והמשתמש. חשוב לציין שהמערכת התקבלה בהתלהבות רבה בארגון והיא זירזה משמעותית את האיתור והטיפול בתקלות, דבר המאפשר UPTIME מיטבי של הקופות. כשמדובר בארגון כמו סופר-פארם, המפעיל אלפי קופות בכל רחבי הארץ, התרומה של המערכת היא מאוד משמעותית.

בנוסף לניטור של הפעילות בקופות, EKRAN גם מאפשרת לנו לנהל ביעילות רבה את הגישה של קבלני משנה וספקים למערכת ה-IT באמצעות שרת קפיצה מאובטח של EKRAN, ממנו אנחנו יכולים לשלוט בקלות רבה לאיזה שרת ולאיזה מידע יכול כל קבלן משנה להגיע, לעבוד בתצורת Zero Trust, לנטר בדיוק מה עושה כל משתמש ברשת ולבלום מיידית כל פעילות בלתי מורשית או כזו שעלולה לגרום לנזק ולפגיעה בארגון.

מעולה! תוכל לומר משהו אודות העבודה מול הצוות בקונסיסט?

בשמחה. שביעות הרצון שלנו – הן מהטכנולוגיה של EKRAN והן מהשירות שאנחנו מקבלים מהצוות בקונסיסט בראשות רועי שיקר, היא הכי גבוהה שאפשר. חברי הצוות תמיד קשובים, תמיד נכונים לבצע פיתוחים ותמיד זמינים למצוא מענה לצרכים שאנחנו מעלים. תענוג לעבוד עם חברה ואנשים כאלו!

תודה רבה על סיפור הלקוח, ניר, ותודה לך ולסופר-פארם על שיתוף הפעולה לאורך שנים! קונסיסט גאה להיות שותפה לפעילות של חברה מובילה כמוכם!

דילוג לתוכן