רועי שיקר

רועי שיקר

מנהל תחום EKRAN להגנה מהאיום הפנימי

הגנה על מערכת מחשבים

במאמר זה אסקור מספר דרכים בהם ניתן לנקוט כדי לספק אבטחת מידע מיטבית בארגון  המחשוב בארגון או בית העסק שלכם.

מנהלי ארגונים ובעלי עסקים רבים בארץ ובעולם, משקיעים משאבים רבים למטרות הגנה על מערכות המחשוב העומדות לרשותם וזאת מפני איומים חיצוניים הכוללים בין היתר מתקפות האקרים, שתילת וירוסים זדוניים ותוכנות ריגול כאלו ואחרות. ההשקעה במערכות הגנה אלו עלולה לרדת לטמיון בכל אותם מקרים בהם מתרחשת “דליפת” מידע על ידי אחד או אחת ממשתמשי המערכת. כפועל יוצא מכך, מנהלי ארגונים ובעלי עסקים מחויבים בהטמעת פתרונות אבטחה המיועדים לצרכי הגנה מלאה על בסיסי הנתונים המצויים במערכת המחשוב של הארגון ובית העסק גם בפני איומים חיצוניים וגם בפני “איומים מבית”.

הגנה על מערכת מחשבים – כיצד עושים זאת?

הדרך האופטימאלית ביותר לצרכי הגנה על מערכת מחשבים בפני איומים חיצוניים ו-“איומים מבית” מיושמת באמצעות מערכת ניטור המסוגלת לבצע פעולות מעקב ופיקוח אחר כל פעולות המשתמשים במערכת המחשבים בארגון או בית העסק.

קבוצת CONSIST מציגה: EKRAN, מערכת ניטור שרואה הכול!

קבוצת CONSIST הינה בית תכונה בינלאומי המתמחה באספקה של פתרונות תוכנה ומיני שירותים מקצועיים בתחומי טכנולוגיית מידע. אחד מפיתוחיה של הקבוצה הינה מערכת EKRAN המסייעת למנהלי ארגונים ובעלי עסקים לפקח בצורה היעילה, החכמה והמתקדמת ביותר על תחום אבטחת המידע במערכות המחשוב הפנים ארגוניות.

מערכת זו היא למעשה מערכת מתקדמת לניהול “סוכנים חכמים” שתפקידם לתעד בזמן אמת כל פעילות משתמש במערכות מחשוב מבוססות WINDOWS, LINUX ו-CITIRIX. תיעוד זה נעשה באמצעות “לכידת” מסך המשתמש ומעקב אחר תנועות העבר והקלדותיו של המשתמש.  המידע הנאסף על ידי “הסוכן החכם” מועבר באופן מיידי לשרת המערכת שתפקידו לאחסן ולנתח את פעולותיו של המשתמש ובמידת הצורך להתריע בזמן אמת אודות כל פעולה חריגה העלולה להוות “איום מבית”. פעילותם של “הסוכנים החכמים” נקבעת בהתאם להגדרות האבטחה הרצויות ומתאימות לכל מנהל ארגון ובעל עסק והטמעתן בתוך מערכת המחשבים נעשית באמצעות ממשק התקנה מרוחק.

חשוב לדעת: פעילותם של “הסוכנים החכמים” מיועדת גם לצרכי ניטור ומעקב אחר פעילות העובדים בנקודות הקצה וגם אחר פעילותם באפליקציות ארגוניות ושרתי ייצור, לרבות, תחנות קצה. כמו כן, פעולות הניטור מיועדות לצרכי מעקב אחר ספקים חיצוניים מרגע התחברותם אל תשתיות הארגון ועד ליציאה.

תיעוד וידאו מלא לאורך כל פעולות ההגנה

אחד מהיתרונות הבולטים של מערכת ENRAN לניהול “סוכנים חכמים” המסוגלים לבצע פעולות ניטור להגנה מלאה על מערכת המחשוב הפנים ארגונית, טמון בעבודה שכל פעולות הניטור והמעקב מתועדות בוידאו בזמן אמת. תיעוד זה בפני עצמו מספק מנגנון התרעה יומיומי בקרב עובדי הארגון, לרבות, משתמשי המערכת בעלי הראשות מיוחדות ומסווגות. כמו כן, תיעוד הוידאו מאפשר יכולות תחקור והגדרת נהלי אבטחה ובמקרים מסוימים הוא יכול לשמש גם כראיה משפטית לצרכי ניהול ערכאות משפטיות הקשורות לתחום הפרת זכויות יוצרים וכדומה.

ממשק הניהול של מערכת ‘אקרן’ מספק יתרונות נוספים למנהלי הארגון ובעלי העסק, לרבות, קבלת התראות בזמן אמת אודות כל פעולת משתמש חריגה ומאיימת, הנפקת דו”חות לצרכי ניתוח פעולות ומעקב אחר משתמשים בעלי הרשאות המהווים סיכון, מנוע חיפוש פנימי המאפשר חיפוש חופשי ומותאם אישית לפי פרמטרים ויתרונות נוספים ההופכים את המערכת לפלטפורמה היעילה, החכמה והנכונה ביותר לצרכי הגנה מקיפה על נכסיו הדיגיטאליים של הארגון או בית העסק.

זכרו: רוב פעולות דליפת המידע בעולם העסקי המודרני מתרחשות על ידי גורמים מבית ולכן חשוב לפעול להטמעת מערכות ניטור מתקדמות מסוג EKRAN .

דילוג לתוכן